הוועידה בעקבה הסתיימה: אלו ההסכמות שהושגו

קובי פינקלר 2 Comment on הוועידה בעקבה הסתיימה: אלו ההסכמות שהושגו

בעקבה שבירדן התקיימה היום פסגת חירום ביוזמת ארצות הברית, מצרים וירדן, שמטרתה להביא לרגיעה בין ישראל לפלסטינים. בוועידה הושגו הסכמות במספר נושאים ביטחוניים, ביניהם חידוש התיאום הביטחוני עם הרש"פ

נתניהו ואבו מאזן צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

הסתיימה הוועידה הבינלאומית בעקבה, ירדן, שעסקה בעיקר במאמץ למנוע הסלמה ביטחונית לקראת הרמדאן. במהלכה נועדו ראשי 5 המשלחות עם עבדאללה מלך ירדן, שבירך על הניסיון לקדם הסכמות בין הצדדים לקראת חג הרמדאן והפסח.

לדברי גורם מדיני בכיר, המשתתפים הגיעו להסכמה על הקמת ועדה ביטחונית משותפת שתבחן את חידוש התיאום הביטחוני ואת הנכונות והיכולת הפלשתינית לשאת באחריות למאבק בטרור בשטחי הרש״פ.

עוד מסר הגורם כי סוכם שהצדדים יקיימו מפגש נוסף לפני הרמדאן, בחסות מצרים, על מנת לבחון את ההתקדמות בציר הביטחוני. כמו כן, סוכם להקים ועדה אזרחית משותפת שתפעל לקדם צעדים כלכליים בוני אמון.

נציגי מדינת ישראל הדגישו במפגש כי לא יחול שינוי בהחלטה להסדיר 9 יישובים בהתיישבות הצעירה ולבנות 9,500 יחידות דיור ביו״ש. כמו כן, צוין כי בחודשים הקרובים לא צפויות החלטות נוספות בעניין ההתיישבות.

מטעם ישראל נשלחו לוועידה, ראש המועצה לביטחון לאומי צחי הנגבי, יחד עם ראש השב"כ רונן בר, מתאם פעולות הממשלה בשטחים אלוף רסאן עליאן ומנכ"ל משרד החוץ רונן לוי.



2 תגובות

מיין תגובות
  1. 2

    ההכרה ברשעות גורמת לקרבנות אנא להפסיק את השיחות המזיקות והמיותרות

  2. 1

    לאבד את ההכרה ברשעות